Compania Google a marcat douăzeci de ani de când a reușit să revoluționeze piața poștei electronice, oferind Gmail, un serviciu gratuit cu aproape 1 gigabyte spațiu de stocare pentru fiecare cont, astfel încât utilizatorii să își poată „păstra e-mailurile pentru totdeauna”, transmite EFE
„Gmail este un serviciu de webmail gratuit, bazat pe căutare, cu o capacitate de stocare de până la 8 miliarde de biți de informații, echivalentul a 500.000 de pagini de e-mail. Per utilizator”, a precizat compania într-un comunicat la momentul respectiv.
La acea vreme, utilizatorii de e-mail Yahoo și Microsoft puteau stoca doar între 30 și 60 de e-mailuri gratuit, iar Gmail a promis că va stoca aproximativ 13.500 de e-mailuri înainte de a rămâne fără spațiu.
Acum, fiecare cont Google include 15 GB de spațiu de stocare partajat între Gmail, Google Drive și Google Foto, iar utilizatorii care au nevoie de mai mult spațiu îl pot cumpăra.
Alte aspecte noi ale Gmail au fost filtrarea mesajelor și a spam-urilor, binecunoscutele mesaje electronice nesolicitate.
Comunicatul de presă din 2004 relata cu umor că Gmail „transformă mesajele spam enervante în echivalentul cărnii la conservă”, referire la faptul că termenul spam există în limba engleză dinaintea erei calculatoarelor, chiar din perioada interbelică, continuând să fie folosit în domeniul… alimentar.
În anul 1937, o firmă americană a avut ideea să lanseze pe piață conserva de carne tocată fiartă, care se putea consuma ca atare. Era epoca în care conservele nu erau foarte răspândite, iar conserva de carne era cu adevărat o noutate. Treptat, reclamele la acest produs, promovat sub denumirea comercială de SPAM, au devenit extrem de agresive. Denumirea SPAM a ajuns apoi să echivaleze cu carnea tocată fiartă. Al doilea război mondial a contribuit și el la popularitatea acestui produs. Acest aspect al nesolicitării și al omniprezenței reclamelor a stat la baza botezării ulterioare a mesajelor electronice nesolicitate cu numele de SPAM.
O glumă de 1 Aprilie
Lansarea acestei platforme revoluționare care a fost dezvoltată de echipa lui Paul Buchheit a coincis cu Ziua Păcălelilor, sărbătorită pe 1 aprilie, așa că, citind anunțul companiei, mulți au crezut că este o glumă.
În plus, neîncrederea în acest anunț venea și din reputația de farsori a cofondatorilor Google, Larry Page și Sergey Brin, care în anii precedenți au folosit această zi pentru a face reclamă la diverse produse false.
Serviciul de e-mail are acum aproximativ 1,2 miliarde de utilizatori în întreaga lume, potrivit The Verge, iar adresele de e-mail, pentru mulți, au devenit o cheie pentru a intra în alte aplicații.
De-a lungul timpului, Gmail a adăugat servicii precum chat-uri, apeluri video sau chiar posibilitatea de a folosi inteligența artificială a Google pentru a scrie e-mailuri.
În pofida popularității aplicației, Google concurează acum cu alte servicii de mesagerie online, cum ar fi Slack și WhatsApp.
Lasă un răspuns